"Competitive branding with private label"

DHL

In een krimpende postmarkt zijn er door de liberalisering meerdere nieuwkomers bij gekomen. Om alle klanten te kunnen bedienen ontwikkelt DHL een premium en een private label brand. Beide nieuwe merken hebben een eigen productaanbod en een bijbehorende prijsklasse. 

De uitdaging: positionering van DHL Global Mail

Door de aandacht in de media is DHL Global Mail al een bekend fenomeen. Echter het imago moet zich nog gaan bewijzen en ontwikkelen. Hoe gaat DHL Global Mail zich positioneren? In de enorme prijsvechters-markt die is ontstaan ontwikkelt DHL Global Mail een campagne die suggereert dat er rake klappen vallen in de postwereld. De sales-materialen, beursmaterialen, advertentiematerialen, website en sponsoring worden in lijn gebracht met deze campagne. Ook intern worden hiervoor de medewerkers  geïnformeerd.

Resultaat: een onderscheidend nieuw merk in de postmarkt.

– Ontwikkeling product en private label

– Ontwikkeling campagne

– Ontwikkeling interne en externe communicatiemiddelen

– Ontwikkeling sales-materialen